söndag 11 oktober 2009

Kundbesök

Hej på er !



Det var ett tag sen jag bloggade sist men tiden har gått väldigt fort och inget har blivit gjort på bloggen.Men på gården har det hänt en hel del sen den 9 augusti då jag skrev om korkskruven som visade sig vara en maskrosupptagare, har tyvärr inte använt den än så jag får väl vänta till våren då är det väl säsong för maskrosor.Nu är det väl mer säsong för kantareller och dom kan man väl plocka för hand om man bara hittar några har hört av flera att det finns jättemycket stora kantareller.Samtidigt som spannmålsskörden och andraskörden på vallen avklarades med gott resultat,växte tupparna till sig och har nu blivit fullväxta.Tupparna ser vädigt stolta ut när dom spatserar runt i stallet med kritvit fjäderskrud och stora knallröda kammar.

Jätteroligt att få träffa alla trevliga kunder som kommer till oss och hämtar sina lådor med kyckling, jag börjar lära mig namnen på en hel del av er nu.

I veckan som varit har Lindälvskolans hotell o resturangprogram haft tema med närproducerad mat och då har dom bland annat serverat kyckling från våran gård grönsaker från Mattias i Fjärås och nötkött från Tjolöholms gård mycket trevligt initiativ som varit väldigt uppskattat bland matgästerna berättade deras lärare Peter för mig i fredags .

Vecka 43 skall vi till Tjolöholm och vara med när mat i halland har mässa med närproducerad mat på Tjolöholms slott. Det skall bli riktigt kul att få presentera våran kyckling för de gäster som har blivit inbjudna av mat i halland.Storstugan på Tjolöholm kommer att servera vår kyckling under helgen vecka 43 så passa på att åka dit och provsmaka.

Hej så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar