torsdag 26 november 2009

Vinter????

Vinter ? Nja , kanske i almanackan men inte temperaturmässigt men jag har inget emot att det är milt ute då slipper man ju att släpa in så mycket ved som om det hade varit 5 grader minus.

Vi fick nya kycklingar i tisdags och även där blir det ju lättare att värma upp när det är milt.

Helt otroligt vad det finns mycket liv i en 40 gram liten gul dunboll, dom springer snabbt som små vesslor över golvet med sina orangegula tunna ben.


När jag förberedde i stallet så försökte jag att jämna ut kutterspånet så gott jag kunde, men det är egentligen ingen ide för när kycklingarna har varit istallet någon timma så är det lika slätt som om man hade använt planlaser.Så det är lika bra att låta dem göra finliret


Sedan sist jag skrev har väl tiden förflutit ganska lugnt med för årstiden normala arbeten såsom

höstplöjning,gödselkörning,hö och hösilageförsäljning samt lite underhållsarbeten.



Bandyskolan har haft sin första träning för säsongen ,vi hade ju tur med vädret det var uppehåll!!!! men ganska många plusgrader så isen var väldigt sträv det märktes tydligt när vi skulle slänga oss på magen och se hur långt vi kunde glida det blev tvärstopp.


Ha de gött


/Jörgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar